zaterdag 27 november 2010

Facecharts: make-uppen op papier!

Ik kwam op dit idee via http://www.misslipgloss.nl/

Facecharts zijn superleuk om te maken, en ook handig om te gebruiken als je visagiste bent.
Als je dan naar een shoot gaat, heb je al een voorbeeld!

Vandaag laat ik jullie zien hoe je facecharts het beste kunt maken.

Wat is een facechart?

Een facechart is een leeg gezicht wat je zelf met make-up in moet 'kleuren'.
De facechart die het meeste wordt gebruikt is die van mac,
die kan je hier vinden.
Een facecharts kan je het beste op dik papier met reliƫf uitprinten,
dan pakt de make-up het beste.
Zelf gebruik ik gewoon papier omdat ik nog geen dik papier heb.

Welke make-up kan je nou wel gebruiken en welke niet? En hoe blijft het zitten?

Make-up die je niet kan gebruiken:
- Vloeibare make-up, zoals foundation en ligloss.
- Highlighter.
- Mascara.

Voor de rest kan je alles gebruiken!
Ook is het handig om een vettige basis onder je oogschaduw te doen, dan kan je de oogschaduw beter blenden.

Als je toch glanzende lippen wilt, moet je wat stukjes op de lippen wit houden.
Zie de cateye look.

Aan het einde moet je een klein beetje haarlak over je facechart,
dan blijft het supergoed zitten!


Dan laat ik nu mijn 2 eerste facecharts zien, ze zijn nog niet zo goed gelukt..

Cateyes met rode lippen.

Smokey eyes met matte roze lippen.

My cat likes them ^^


Facecharts zijn ontzettend leuk om te maken, maar het is wel moeilijk!
Foutjes zijn namelijk moeilijk om weg te halen..
Willen jullie vaker facecharts zien? :D
Liefs, Ilona.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten