donderdag 22 juli 2010

Zomer make-up.

Halloooo!

Ik schrijf even snel een stukje over zomer make-up,
zodat je weet hoe je met weinig make-up een mooie, zomerse look kan maken.

Kijk dit filmpje van VeraCamilla.

In dat filmpje zie je ongeveer wat ik bedoel.

Foundation.
In de zomer gebruik je waarschijnlijk geen/minder foundation.
Dit smelt van je gezicht af, en je smeert natuurlijk zonnebrand op je gezicht.
Daarom gebruik ik in de zomer alleen maar wat concealer, nadat ik een dagcrème met spf heb aangebracht.

Lippen.
Je lippen beschermen is heel belangrijk, maar wordt vaak vergeten!
Gebruik een lippenbalsem met spf.
Ik heb die van de Kruidvat, eigen merk, maar die raad ik niet aan.
Je lippen worden er wit van..
Ik heb ook een lippenbalsem met mangosmaak, die heeft ook spf.
Het is echt belangrijk om je lippen regelmatig in te smeren!
Je wil vast geen verbrande, gescheurde lippen.. Auww.

Ogen.
Waterprooooooooof!
Ik heb 2 mascara's van Maybelline die allebei waterproof zijn,
en ook nog 2 oogpotloden van Gosh.
De oogpotloden heb ik in nummer 101 aqualine [blauw] en een goude [nummer ?].
Ze zijn echt supermooi!

Wangen.
Op m'n wangen gebruik ik in de zomer meestal alleen maar een beetje shimmery bronzer.
Gebruik zeker geen mousseblusher, want dit smelt er toch weer af..

Remover.
Waterproof make-up, vooral mascara, is vaak moeilijk om te verwijderen.
Hiervoor gebruik ik altijd olijfolie.
Je kan ook zonnebloemolie gebruiken.

Fijne vakantie & veel plezier!

Liefs,
Ilona.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten