zaterdag 25 september 2010

How to : Zebraprint nagels!

Vandaag is het tijd voor de eerste nail-art tutorial! :D
Ik heb net zebraprint nagels gemaakt.
Het ziet er supermooi uit en is helemaal niet moeilijk.
Je hebt er wel wat geduld en tijd voor nodig, en een vaste hand..
Maar je kan natuurlijk heeeel veel oefenen als je het moeilijk vindt!

Wat hebben we nodig?

Een basecoat,
Witte nagellak,
Topcoat (ik gebruik een glitter topcoat maar dit hoeft niet)
en een striper.

Een striper is een heel dun nagellak kwastje waar je lijntjes mee kunt zetten.
Stripers kun je kopen bij de kruidvat (essence!) en online.
Als je geen striper hebt, kun je ook een ander dun kwastje in je nagellak dopen.

Okee, tijd om te beginnen!

Stap 1: Breng de basecoat aan en laat deze drogen.
Stap 2: Breng de witte lak aan. Als de lak niet wit genoeg is breng je nog een laagje aan.
Stap 3: Als de witte lak droog is, zet je voorzichtig een streepje met de zwarte striper.
De streepjes moeten niet recht zijn, dan lijkt het niet op zebraprint.
Ik begin bovenaan, maar als jij onderaan beginnen makkelijker vindt moet je dat doen!

Stap 4: Nu gaan we een soort Y maken. Zet eerst een gewone streep.
Ga dan met je striper terug naar ongeveer het midden van deze streep,
en zet een streep naar onderen.


Stap 5: Zet nu nog een paar willekeurige strepen.


Eventueel kan je nog een Y maken. Ik maak er altijd 2, dit vind ik mooier dan alleen gewone strepen.


Stap 6: Probeer de hele nagel te vullen met streepjes.


Als je al je nagels hebt gedaan, ziet het er ongeveer zo uit!

Stap 7: Breng nu de topcoat aan.
LET OP: De lak moet helemaal droog zijn voordat je de topcoat aanbrengt! Anders veeg je de zwarte strepen uit!
Je kan eventueel ook diamantjes in de topcoat drukken, dit staat heel mooi!

Laat je nagels goed drogen voor je iets anders gaat doen!
Het is best makkelijk, vooral als je het met je schrijfhand doet.
De andere hand is wat moeilijker, maar met wat oefenen lukt dat ook zeker :)
Liefs,
Ilona.

10 opmerkingen:

  1. Ziet er tof uit! ik heb een konad plate en daar zit ook zoiets op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben het nu aan het proberen! echt tof.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer het niet maar ik probeer een Nail Art boek in elkaar te prutsen voor een verjaardag van een vriendin, iemand tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @julia
    jaa, doe iets met de amerikaanse vlag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er super uit!
    I Gonna Try It!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heey ik heb het geprobeerd en het is heel goed gelukt bedankt voor je tips !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij mij lukt het niet goed omdat mijn vingers heel breed en niet lang zijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supper leuk een hand is gelukt nu de andere nog :) je geeft echt goeie tips

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk ! Ik ga het nu ook proberen ! Hoop dat het lukt ��

    BeantwoordenVerwijderen