woensdag 22 september 2010

De nagelbasics; deel 1

Hallo!

Ik heb besloten dat ik een aantal artikelen ga schrijven over de basics van de nagels,
want mooie nagels beginnen bij een goede verzorging!
Deze reeks bestaat uit 5 delen.
Elke woensdag komt er een nieuw deel online.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!
Let op: Ik kan deze artikelen later nog aanvullen met meer informatie.
Als je dus nog een vraag hebt kan je hem altijd stellen!



Deel 1 : Vijlen.
Vijlen is heel belangrijk.
Niet alleen om er voor te zorgen dat je nagels niet te lang worden of een mooie vorm hebben,
maar ook om haakjes en scheurtjes te voorkomen.

Waarom vijlen in plaats van knippen?
Als je je nagels knipt, word je nagelrand ruw.
Zo heb je meer kans op haakjes en scheurtjes.
Vijlen is beter omdat je niet zoveel druk op je nagel zet,
en je voorkomt haakjes en scheurtjes!
Ook kun je met vijlen de vorm mooier maken.

Hoe vijl je goed?
Het is heel belangrijk dat je niet gaat 'zagen'.
Je mag dus niet 2 kanten opgaan met je vijl!
Je gaat altijd van buiten naar binnen,
zie foto.

In welke vorm moet ik mijn nagels vijlen?
Hier zijn geen regels voor.
Het is het mooiste als je de vorm van je vingertoppen volgt.
Dus heb je ronde vingertoppen? Dan staan ronde nagels mooi.
Zijn ze vierkant? Dan staat vierkante nagels mooi.

De meest voorkomende vorm is 'Squoval' (Square + Oval).
Dit zijn nagels die aan de bovenkant recht zijn,
maar wel ronde hoekjes hebben.
Dit is ook de vorm die ik in het plaatje hierboven heb gebruikt.

Dat was het weer!
Heb je nog een vraag?
Mail het naar beautyliciousemail@gmail.com!

Liefs,
Ilona.

3 opmerkingen:

  1. Handige tips!
    hopelijk komt er een deel over hoe je nagels niet kunnen vervellen ofja hoe leg je dat uit? ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt speciale vijlen waarmee je de bovenkant van je nagel kan vijlen,
    en je kunt een nagelverharder als basecoat gebruiken!
    Dat helpt bij mij wel :)

    x Ilona

    BeantwoordenVerwijderen